instruktörer

JOSEFIN GLADH 

Profilbild

Undervisar Ashtanga yoga, Ashtanga vinyasa, Yoga/Pilates. Certifierad genom Yoga Alliance. Undervisar även i Yin yoga.

Josefin är 28 år och uppväxt i Stockholm. Hon är utbildad modern dansare från The Danish National School of Performing Arts i Köpenhamn. http://www.scenekunstskolen.dk

Sedan examen 2011 har hon frilansat som dansare/performanceartist/konstnär i olika projekt, främst i Danmark och Sverige. Sedan vintern 2014 är hon certifierad yogainstruktör i Ashtanga yoga från Samyak, en utbildning i södra Indien som är godkänd av Yoga Alliance, RYS 200 (registrated yoga school) http://www.samyakyoga.org

Josefin vill skapa yogaklasser med en lugn och lekfull stämning där du är trygg att utforska vad din kropp kan göra. Mycket flow och dynamiska rörelser, där fokus ligger på ökad medvetenhet om kroppens naturliga funktionalitet, och där du får tid och möjlighet att undersöka hur andningen hjälper dig att komma djupare inom de olika positionerna. Josefin blandar all sin kunskap om kropp, anatomi och teknik från sin dansutbildning med nyvunnen vetskap om yogans fysiska och andliga fördelar. Målet är att du ska gå från varje klass med en skön fokuserad känsla; lite varmare, mjukare och mer närvarande i dig själv än innan.

REBECCA GLADH

11853973_10153591107291789_548874289_n

Rebecca är en harmonisk person med stor livsaptit. Hon fann sitt intresse för yoga, meditation och massage på sina resor runt om i världen och har tagit meditationskurser i Colombia, Sverige och senast Indien. Rebecca är certifierad yogainstruktör i Hatha yoga från skolan Samyak i Indien. Hon studerar till medicinsk massageterapeut och kommer använda dessa kunskaper om kroppens anatomi kombinerat med den klassiska yogan.

I Hatha yogan stannar vi längre i de olika positionerna och bygger styrka och smidighet. Genom fokus på andning och uthållighet hittar vi balans och lugn. Du kan genom ett varmt bemötande och positiv energi, känna dig absolut trygg med att undersöka din kropp och ditt sinne.

Rebecca kommer även att ha mindfulness med andningsövningar (Pranayama) där vi tränar medveten närvaro för att hitta det lugn och positiva sinnestillstånd som följer av att leva i nuet. Att öka sin koncentrationsförmåga, kroppens negativa reaktioner på stress och bättre sömn är också några av fördelarna med meditation och rätt andning. Hon önskar er alla ett lättare sinne och mer energi från hennes klasser!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s